+48502682348
jfrankowska@innovaops.pl

Blog

SCAMPER

SCAMPER, CZYLI JAK ZOSTAĆ INNOWATOREM

Każdy chyba znalazł się w takiej sytuacji, kiedy musiał coś wymyślić, a tu pustka w głowie. W takich chwilach czekamy z reguły, aż coś kliknie i nas olśni. A tu nic, tylko zegar klika i bezlitośnie daje nam do zrozumienia, że czasu coraz mniej. Z pomocą może przyjść metoda SCAMPER.

Projekt usprawniający

JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE W PROJEKT USPRAWNIAJĄCY?

Kluczowym czynnikiem sukcesu w projektach usprawniających (i innych projektach również) jest zaangażowanie ludzi. Oczekuje się go przede wszystkim od ludzi, których zmiana dotyczy. To właśnie na te osoby spada odpowiedzialność za docelowe utrzymanie zaprojektowanego rozwiązania oraz ciągłe doskonalenie

Usprawnienia

DLACZEGO NIE LUBIMY USPRAWNIEŃ?

Zrobienie czegoś lepiej kosztuje czas i pieniądze. Jest to również ryzykowne, ponieważ próba ulepszenia czegoś może pogorszyć czyjąś sytuację. Na przykład usprawnienie, które służy dla mas, często pogarsza sytuację pojedynczych osób. Usprawnienia niosą zatem ryzyko i rodzą strach, ponieważ oznaczają, że ktoś na tym straci.

Architektury korporacyjnej

8 METOD PROJEKTOWANIA ARCHITEKTURY KORPORACYJNEJ.

W tym artykule zebrałam osiem metod, które wspierają proces projektowania architektury korporacyjnej. Zastosowanie tych narzędzi pomaga skupić się na projektach, które są istotne dla rozwoju organizacji. Pozwalają one również spojrzeć na projekty z szerszej perspektywy.

Problemy w biznesie

PROBLEMY, Z KTÓRYMI MIERZY SIĘ KAŻDY BIZNES

Wszyscy marzymy o tym, żeby odnosić sukcesy, być zdrowym i szczęśliwym. Marzymy również o tym, żeby omijały nas problemy, dlatego gdy się pojawiają, ignorujemy je, umniejszamy ich znaczenie, wypieramy lub szukamy sposobów ich rozwiązania. W biznesie problemy mogą spowodować podążanie za przypadkowymi trendami. Jak tego uniknąć?

Przejrzystość operacyjna

PRZEJRZYSTOŚĆ OPERACYJNA – CO TO JEST I DLACZEGO JEST POTRZEBNA?

Przejrzystość operacyjna oznacza pokazanie klientowi, jak ciężko dla niego pracujesz. Żyjemy w świecie, w którym ogranicza się fizyczny kontakt pomiędzy kupującym a sprzedającym. Usługa ma być po prostu dobrze wykonana. Nie oznacza to jednak tego, że klient nie interesuje się tym, co się dzieje od kuchni. Wręcz przeciwnie wiedza w tym zakresie może wpłynąć pozytywnie na kolejne decyzje zakupowe.

Metody

METODY WDRAŻANIA INNOWACJI W PROCESACH BIZNESOWYCH I OPERACJACH

Dwie podstawowe metody wdrażania innowacji, w kontekście procesu biznesowego polegają na zaprojektowaniu nowego procesu lub jego usprawnieniu. Wbrew pozorom łatwiej jest zaprojektować nowy proces niż go usprawnić. Wszelkie zmiany wymagają znacznie większego nakładu pracy. Czy możliwe jest wykorzystanie metody projektowej do wprowadzania zmian w procesach, takich jak na przykład digitalizacja?

Instrukcja

INSTRUKCJA OBSŁUGI W CZASACH USER EXPERIENCE

Niezależnie od tego, co robisz w swoim życiu, to przeważnie możesz na nią liczyć. Czasem jest chudziutka, wręcz przezroczysta, a czasem gruba i opasła. Instrukcja obsługi, to o niej mowa. Niestety nasze doświadczenia dotyczące korzystania z instrukcji, z reguły nie są pozytywne. Jak to poprawić?

Transformacji cyfrowej

JAKIE ZNACZENIE MA LEAN W TRANSFORMACJI CYFROWEJ?

Lean powstał na długo przed tym, zanim technologia cyfrowa zaczęła odgrywać istotną rolę w biznesie. Mimo wszystko zarówno filozofia lean management, jak i praktyki ciągłego doskonalenia wpływają pozytywnie na proces transformacji cyfrowej.

Design Thinking

DESIGN THINKING W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.

W literaturze dotyczącej zarządzania projektami niewiele mówi się o Design Thinking. Większość publikacji dotyczy jednak tego, jak osiągnąć sukces. Sukces projektu jest jednym z najczęściej badanych tematów w zarządzaniu projektami. Jak przedstawiają się te wyniki i od czego zależą?

Proces obsługi

DLACZEGO NALEŻY USPRAWNIAĆ USŁUGI, A NIE TYLKO PROCESY?

Niezależnie od tego, czy Twoja organizacja oferuje produkty, czy usługi, to zadowolenie klienta i tak wynika z procesu obsługi. Nawet jeśli oferta jest podobna do konkurencji, sposób, w jaki obsługujesz klientów, może zapewnić przewagę nad konkurencją. Jakie techniki i narzędzia pomagają w doskonaleniu tego obszaru?

Dizajn

D JAK DIZAJN – KSIĄŻKI, KTÓRE POLECAM.

Skończyłam właśnie czytać dwie książki. Obie dotykają tego samego tematu, czyli dizajnu, ale ukazują go z zupełnie innej perspektywy. Dizajn to temat bardzo mi bliski, a który odkryłam niestety przypadkowo i zdecydowanie za późno. Dlatego chciałabym przedstawić dwie pozycje literackie, które polecam wszystkim, którzy chcieliby zrozumieć, co takiego niezwykłego kryje w sobie dizajn.

Freelancing

PLUSY I MINUSY BYCIA FREELANCEREM: PRACA, KTÓRA SPOGLĄDA W PRZYSZŁOŚĆ.

Większa swoboda, mobilność i nieobecność szefa. Również wzrost problemów zdrowotnych i niepewność zarobków. Model pracy odpowiedni dla wszystkich?

Rola

HISTORIA RÓL W PROJEKCIE: OD INŻYNIERA DO HYBRYDY

Na przestrzeni ostatnich lat powstało wiele magicznie brzmiących specjalizacji na potrzeby organizacji projektowej. W projekcie specjalizację lub funkcję nazywa się formalnie rolą. W przypadku niektórych ról można nawet uzyskać certyfikat i dzięki temu bardziej się z nią utożsamić. Specjalizacja postępuje coraz bardziej, regularnie przybywają nowe role z określonym zakresem odpowiedzialności w projekcie. Jaki efekt może przynieść to zjawisko?

Projekt

CO ŁĄCZY DIZAJN I ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI?

Dizajn oraz zarządzanie projektami to dwie różne praktyki, które jednak łączy słowo projekt. Projekt może być przedmiotem działalności projektanta, jak również project managera. Ostatnio jednak te dwie dziedziny coraz śmielej ze sobą flirtują. Czy te dwa światy łączy coś jeszcze oprócz słów?

Potrzeby klientów

JAK POTRZEBY KLIENTÓW ZMIENIAJĄ RYNEK?

Rynek, w rozumieniu zbiorowości różnych podmiotów ulega ciągłym przemianom. W przypadku rynku pracy jedne zawody kończą swoją datę ważności, inne rozkwitają. Czy rzeczywiście umierające zawody stają się niepotrzebne, czy może one jednak nie znikają, tylko się zmieniają? Czarnym charakterem w tym procesie zmian jest digitalizacja. To właśnie ten trend obwinia się gównie za to (złe), co się dzieje wokoło. Czy rzeczywiście cyfryzacja zasłużyła sobie na taki wizerunek?

Digitalizacja

DIGITALIZACJA, JAK WPŁYWA NA DZIAŁALNOŚĆ BIZNESOWĄ?

Digitalizacja, czyli proces konwersji danych analogowych na cyfrowe wywiera presję na wiele firm w ostatnich latach. Ten z pozoru niewinny proces ma wpływ na całą działalność organizacji. Każda firma, która zdecyduje się ogłosić publicznie swoją orientację cyfrową, powinna wcześniej zastanowić się, jaki wpływ na całą organizację będzie mieć ta, transformacyjna zmiana i jak ją skutecznie przeprowadzić.

Niezależność

DLACZEGO KONSULTANCI WOLĄ NIEZALEŻNOŚĆ?

W tym miesiącu w HBR ukazał się artykuł: Why Consultants Quit Their Jobs to Go Independent. W sumie to można łatwo odgadnąć, dlaczego ludzie wybierają niezależność. Najważniejszymi powodami są: 1) Większa równowaga między życiem zawodowym a prywatnym 2) Lepsze wynagrodzenie oraz 3) Mniej polityki wewnętrznej. Potencjalne wady są równie oczywiste: 1) Brak pracowniczych benefitów 2) Niestabilność finansowa, 3) Większa niepewność. Czy zatem niezależność się opłaca?

Peter Drucker

PETER DRUCKER KONSULTANT, KTÓRY PYTAŁ.

Osobistości takie jak Peter Drucker określa się mianem guru zarządzania. Jednak nie wszyscy mają świadomość tego, że wielu z tych guru ma swoje korzenie w pracy jako konsultant. I często to właśnie ten rodzaj pracy doprowadził ich do przełomowych odkryć w dziedzinie zarządzania.

Model biznesowy

MODEL BIZNESOWY – MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA W PRAKTYCE.

Model biznesowy jako termin jest dość popularny, jednak nie wszyscy wiedzą jak można zastosować go w codziennej pracy. Brak zrozumienia koncepcji modelu biznesowego powoduje, że menedżerowie w firmach nie wiedzą, jak można ją efektywnie wykorzystać. Koncepcję tę można natomiast zastosować w różnorodny sposób. W Szwajcarii zostało przeprowadzone badanie wśród menedżerów oraz konsultantów biznesowych na temat tego, do czego oni wykorzystują to narzędzie w praktyce.