+48502682348
jfrankowska@innovaops.pl

Blog

Narzędzia do zarządzania projektami

NARZĘDZIA DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

Są takie zawody, w których rzemiosła można nauczyć się głównie poprzez użycie narzędzi. W przypadku zarządzania projektami niestety nie ma jeszcze kultury posługiwania się narzędziami. Dlaczego tak się dzieje?

Kobiety w zarządzaniu projektami

KOBIETY W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI

Zarządzanie projektami – dziedzina w dużej mierze zdominowana przez mężczyzn, jednak kobiety coraz lepiej odnajdują się w tej specjalizacji. Co sprawia, że kobiety w zarządzaniu projektami stanowią mniejszość i dlaczego warto zmienić ten trend?

Mapowanie historyjek użytkownika

JAK MAPOWAĆ HISTORYJKI UŻYTKOWNIKA?

Mapowanie historyjek użytkownika (user stories) to metoda definiowania wymagań. Docelowo historyjki użytkownika stanowią zakres projektu. Z tego artykułu dowiesz się, jak w ośmiu krokach zmapować rzeczywiste wymagania użytkowników i dzięki temu dobrze zdefiniować zakres projektu.

Plan procesu usługowego

JAK ZORGANIZOWAĆ SPRAWNY PROCES USŁUGOWY?

Plan procesu usługowego (ang. service blueprint) został opisany po raz pierwszy w 1982 roku przez G. Lynn Shostack, dyrektora bankowego. Shostack słusznie zauważył, że proces usługowy jest niesprawny, wtedy gdy klienci są niezadowoleni, a menadżerowie uważają, że usługi zawodzą z powodu niekompetencji pracowników. Nie pozostawił jednak tego problemu bez rozwiązania, gdyż znalazł konkretne wyjście z tej sytuacji.

Podejście Agile

PLANOWANIE ZWINNE, CZYLI PODEJŚCIE AGILE

Podejście Agile to koncepcja pracy, która poprawia produktywność i skuteczność projektów w firmach takich jak Google, Microsoft czy Amazon.

Mapa podróży klienta

MAPA PODRÓŻY KLIENTA – NARZĘDZIE, KTÓRE POPRAWIA DOŚWIADCZENIA PRACOWNIKÓW

Co to znaczy być skoncentrowanym na ludziach i jak to podejście może poprawić doświadczenia różnych grup klientów, w tym klientów wewnętrznych, czyli pracowników?

Teza innowacyjności

TEZA INNOWACYJNOŚCI, CZYLI COŚ, CO KAŻDA FIRMA MIEĆ POWINNA

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jakie znaczenie mają innowacje dla ich przyszłego funkcjonowania. Pojawia się jednak w związku z tym wiele mitów i złych praktyk, które się rozprzestrzeniają.

Projekty innowacyjne

PROJEKTY INNOWACYJNE – OD WIZJI DO PRZEŁOMU

Innowacje prowadzą do odkrywania nowych sposobów działania. Te odkrycia, dla twojego biznesu mogą okazać się przełomowe! Dzieje się tak dlatego, że wdrażanie innowacji to proces, który pomaga kwestionować status quo w różnych obszarach.

SCAMPER

SCAMPER, CZYLI JAK ZOSTAĆ INNOWATOREM

Każdy chyba znalazł się w takiej sytuacji, kiedy musiał coś wymyślić, a tu pustka w głowie. W takich chwilach czekamy z reguły, aż coś kliknie i nas olśni. A tu nic, tylko zegar klika i bezlitośnie daje nam do zrozumienia, że czasu coraz mniej. Z pomocą może przyjść metoda SCAMPER.

Projekt usprawniający

JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE W PROJEKT USPRAWNIAJĄCY?

Kluczowym czynnikiem sukcesu w projektach usprawniających (i innych projektach również) jest zaangażowanie ludzi. Oczekuje się go przede wszystkim od ludzi, których zmiana dotyczy. To właśnie na te osoby spada odpowiedzialność za docelowe utrzymanie zaprojektowanego rozwiązania oraz ciągłe doskonalenie

Usprawnienia

DLACZEGO NIE LUBIMY USPRAWNIEŃ?

Zrobienie czegoś lepiej kosztuje czas i pieniądze. Jest to również ryzykowne, ponieważ próba ulepszenia czegoś może pogorszyć czyjąś sytuację. Na przykład usprawnienie, które służy dla mas, często pogarsza sytuację pojedynczych osób. Usprawnienia niosą zatem ryzyko i rodzą strach, ponieważ oznaczają, że ktoś na tym straci.

Architektury korporacyjnej

8 METOD PROJEKTOWANIA ARCHITEKTURY KORPORACYJNEJ.

W tym artykule zebrałam osiem metod, które wspierają proces projektowania architektury korporacyjnej. Zastosowanie tych narzędzi pomaga skupić się na projektach, które są istotne dla rozwoju organizacji. Pozwalają one również spojrzeć na projekty z szerszej perspektywy.

Problemy w biznesie

PROBLEMY, Z KTÓRYMI MIERZY SIĘ KAŻDY BIZNES

Wszyscy marzymy o tym, żeby odnosić sukcesy, być zdrowym i szczęśliwym. Marzymy również o tym, żeby omijały nas problemy, dlatego gdy się pojawiają, ignorujemy je, umniejszamy ich znaczenie, wypieramy lub szukamy sposobów ich rozwiązania. W biznesie problemy mogą spowodować podążanie za przypadkowymi trendami. Jak tego uniknąć?

Przejrzystość operacyjna

PRZEJRZYSTOŚĆ OPERACYJNA – CO TO JEST I DLACZEGO JEST POTRZEBNA?

Przejrzystość operacyjna oznacza pokazanie klientowi, jak ciężko dla niego pracujesz. Żyjemy w świecie, w którym ogranicza się fizyczny kontakt pomiędzy kupującym a sprzedającym. Usługa ma być po prostu dobrze wykonana. Nie oznacza to jednak tego, że klient nie interesuje się tym, co się dzieje od kuchni. Wręcz przeciwnie wiedza w tym zakresie może wpłynąć pozytywnie na kolejne decyzje zakupowe.

Metody

METODY WDRAŻANIA INNOWACJI W PROCESACH BIZNESOWYCH I OPERACJACH

Dwie podstawowe metody wdrażania innowacji, w kontekście procesu biznesowego polegają na zaprojektowaniu nowego procesu lub jego usprawnieniu. Wbrew pozorom łatwiej jest zaprojektować nowy proces niż go usprawnić. Wszelkie zmiany wymagają znacznie większego nakładu pracy. Czy możliwe jest wykorzystanie metody projektowej do wprowadzania zmian w procesach, takich jak na przykład digitalizacja?

Instrukcja

INSTRUKCJA OBSŁUGI W CZASACH USER EXPERIENCE

Niezależnie od tego, co robisz w swoim życiu, to przeważnie możesz na nią liczyć. Czasem jest chudziutka, wręcz przezroczysta, a czasem gruba i opasła. Instrukcja obsługi, to o niej mowa. Niestety nasze doświadczenia dotyczące korzystania z instrukcji, z reguły nie są pozytywne. Jak to poprawić?

Transformacji cyfrowej

JAKIE ZNACZENIE MA LEAN W TRANSFORMACJI CYFROWEJ?

Lean powstał na długo przed tym, zanim technologia cyfrowa zaczęła odgrywać istotną rolę w biznesie. Mimo wszystko zarówno filozofia lean management, jak i praktyki ciągłego doskonalenia wpływają pozytywnie na proces transformacji cyfrowej.

Design Thinking

DESIGN THINKING W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.

W literaturze dotyczącej zarządzania projektami niewiele mówi się o Design Thinking. Większość publikacji dotyczy jednak tego, jak osiągnąć sukces. Sukces projektu jest jednym z najczęściej badanych tematów w zarządzaniu projektami. Jak przedstawiają się te wyniki i od czego zależą?

Proces obsługi

DLACZEGO NALEŻY USPRAWNIAĆ USŁUGI, A NIE TYLKO PROCESY?

Niezależnie od tego, czy Twoja organizacja oferuje produkty, czy usługi, to zadowolenie klienta i tak wynika z procesu obsługi. Nawet jeśli oferta jest podobna do konkurencji, sposób, w jaki obsługujesz klientów, może zapewnić przewagę nad konkurencją. Jakie techniki i narzędzia pomagają w doskonaleniu tego obszaru?

Dizajn

D JAK DIZAJN – KSIĄŻKI, KTÓRE POLECAM.

Skończyłam właśnie czytać dwie książki. Obie dotykają tego samego tematu, czyli dizajnu, ale ukazują go z zupełnie innej perspektywy. Dizajn to temat bardzo mi bliski, a który odkryłam niestety przypadkowo i zdecydowanie za późno. Dlatego chciałabym przedstawić dwie pozycje literackie, które polecam wszystkim, którzy chcieliby zrozumieć, co takiego niezwykłego kryje w sobie dizajn.